Heej-Maja

Hej, jag heter Maja och är 14 år. Jag tränar och tävlar min 7 åriga ponny Strawberry jam som jag lånar från en som heter Camilla, hon har en liten ridskola där han inte trivdes.

När han kom till mig stegrade han när man skänklade på honom och vart sur när man tog lite löst i munnen. Jag fick i början hjälp av Sanna en tjej som är några år äldre och ska börja på Sveriges ridgymnasier i höst. Men nu skulle han aldrig göra något dumt med någon ryttare. Han var allmänt knäpp om man får säga så. men nu 9 månader efter så tävlar vi 50-60 utan problem och vi har för några helger sen debuterat 70cm dubbel nolla 1 utanför placering.



Jag har börjat träna för Nina K eller hopp Nina som vi kallar henne och det är bäst!  Han har tagit mig från att inte våga hoppa till att våga hoppa 80 cm på 7 månader han är det bästa som hänt mig. På vår första hoppträning hoppade vi 80 cm, jag är nöjd.


Jag tränar dressyr för Nina P eller dressyr nina som hon kallas. Camilla som jam kommer i från köpte min shettis förra året. Han var 6 år och dog i vintras bara 6 år gammal... Min underbara Melker som han hette var borta han fick blodförgiftning och vart jätte sjuk. Han somnade in i hennes knä.



Hon försökte med allt för att han skulle bli bra, han var den populäraste av alla ponny på hennes ridskola. Han var den första hon köpte in till den och den första hon förlorar på ett väldigt tragiskt sätt. Jag saknar honom jättemycket.

ursäka min outffit


Jag fick hem Melker till mig den 7 oktober 2009 på min födelse dag alltså min bästa födelsedags present dog det kan inte vara sant. jag minns exakt vad mamma sa när hon skulle säga det till mig hon sa, Nu är det så att Melker dog i natt. När hon sa det så grät jag hela natten.


vi älskar rött

Men nu har jag Jam och han har lärt mig jätte mycket i år. Innan året är slut så ska vi köpa honom:D

När jag inte rider så fotar jag jätte gärna;D Eller så är jag med kompisar och bloggar :D

rött var det ja
jam´s pappa
nyaste filmen på oss


första tävlingen

träning för nina


Kram Maja<3

Kommentarer
Postat av: Jessie

När Strawberry var tillsalu för 1 år sedan tror jag (?) så skulle jag vart och provridit honom, men dagen innan jag skulle komma var han såld, haha, lite kul att se vart han har hamnat! :)

2011-12-15 @ 21:45:09
URL: http://dressyrfjollorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0