interljuv med Nanna Andersson-Maja

Hej, vad heter du?
Nanna Andersson

Hur mår du?
Bra! :)

Hur gammal är du?
13

Bloggar du? Isåfall vad heter bloggen och hur länge har du bloggat?
Ja klart, Http://successen.blogg.se, hm... vet inte riktigt haha!

Vad heter din ponny?
Har ingen egen, bloggen handlar om alla olika hästar & ponnyer jag rider!

Vart bor du?
Grymma ön Orust :)

Har du några syskon?
Japp, 2 småbröder

Hur länge har du ridit?
Sedan jag var 3,5 år ungefär ;)

Lär man sig av andra bloggare tycker du?
Ja, de tycker jag. Både av tips och långa texter osv som får en att kanske tänka om.

Högsta du hoppat och tävlat?
Högsta jag hoppat är 1m ungefär, har tävlat 80 hittils ;)

Har du några speciela mål för 2012?
Att komma ut på tävlingsbanan, och hitta en ponny att tävla haha! ;)

Har du något du vill hälsa mig/mina läsare??
hahah, hm... vet inte ;)

Vilket är ditt bästa häst minne?
Oj, det finns många... Men de måste vara när jag va yngre så red jag en shettis på ca.20 år, och så va jag mä på en klubbtävling, omhoppning & allt! ;) Denna lille kom runt grunden och sedan felfri i omhoppningen oxå!!
Så glad jag va, och sedan så när de va dags för prisutdelningen så blev det en tredjeplacering!
Kändes så himla bra för då jag kom till ridklubben på morgonen så fick jag kommentarer såsom: "är denna gamla ponnyn med och ska tävla? ojoj!" m.m. Och sedan visa att den lilla gamla ponnyn kunde!!
Men som sagt ett minne, finns hur många som helst!

Vad är det bästa med din ponny?
Har ju ingen egen så ;)

Bästa tränaren du tränat för och varför?
Tror de är Jonna Hesser:) För att hon är en otroligt duktig ryttare för att vara så ung, tävlar höga klasser och har fina hopphästar i stallet! :)

Bästa tävlings plats och varför?
Orust såklart! För den är bäst! ;)

Fem snabba

häst/ponny - ponnytiden, tiden man ska ta vara på

hopp/dressyr tycker om båda, men om jag ska satsa på något i framtiden blir det nog hoppning, men man vet ju aldrig!

oxer/räcke lättare för hästen att hoppa ett längdhinder typ ;)

tävla/träna

hingst/valack Visst hingstar är fina osv, men tror valackar är bättre ungdoms/tävlings- ponny! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0